2009. október 16., péntek

Mit csináljunk a hideg őszi napokon?

Most, hogy beköszöntött az ősz rövidülnek a nappalok és hamarosan az órát is átállítjuk. A rossz idő, a hideg és a korai sötétedés miatt kevesebbet lehetünk a szabadban. Ezt gyermekeink sokszor rosszul viselik, hiányzik nekik a szabad levegő, a mozgás, ami kellemesen kifárasztja őket.


Összegyűjtöttem, hogy mi a 14 hónapos kisfiammal miket játszunk idebent rossz időben. Mivel tudom lekötni a figyelmét, hogy valahogyan csillapítsam hiányérzetét, amiért nem mehetünk ki.




  • Szerintem nincs olyan gyerek, aki ne szeretné a buborékokat. Ambrus is imádja, ezért ha ki nem tudunk menni, sokszor fújunk buborékot. Én fújom, ő pedig megpróbálja elkapni őket. Igen, tudom, lecsöpög a földre, ragadós, csúszós. Én sem szeretem, de a padlót, parkettát fel lehet mosni.

  • Előszedtem a lakásban fellelhető összes olyan „kütyüt” amin kicsi lámpa is van. Mini rádiót, kicsi zseblámpát, távolságmérőt. Ezekkel világítunk pontokat bárhová, vagy éppen a testünkre, ezzel tanulva a testrészeinket is. Ambrus nagyon élvezi, főleg hogy ő is be tudja kapcsolni őket.

  • A gyertyákat is szeretjük. Gyakran mesélünk így gyertyafénynél, meghitt hangulatban.

  • Bútorokból és plédekből búvóhelyet építünk, majd a sötétben szintén világítunk a kis lámpácskáinkkal. Emlékszem bátyámmal mennyit játszottunk ilyet. Persze mindkettőnknek saját „gunyi" -ja volt, mert mi így hívtuk. Alig fértünk el benne, mozogni nem is lehetett odabent, de szerettük. Ambrus is szereti, bár szerintem ő egyelőre inkább a világítást élvezi.

  • Mivel nem elég csak a figyelmét lekötni, a mozgásigényét is ki kell elégíteni, ezért gyakran táncolunk, ugrándozunk. Mindenféle gyerekdalra, bár ő leginkább a Faith No More –t szereti Nagyon szeret táncolni, legtöbbször ő kéri, hogy kapcsoljak zenét.

  • Nagyon hasznos elfoglaltság a torna. Egyrészről kielégíti a Ambrus mozgásigényét, másrészről én is elfáradhatok fizikailag is, nem csak szellemileg. (Pontosabban idegileg). Sokszor Ambrus a súlyzó, de próbálkozik a gyakorlatokkal is. A hasizomgyakorlatokat nagyon szereti. Röhög rajtam, azután rám mászik. Persze ez a torna nem olyan, mintha egyedül csinálná az ember, lehet hogy kevesebbet „dolgozok” én, de lényeg, hogy együtt vagyunk, ő is mozog és nagyon élvezi.

  • Nagyobb gyerekekkel „kreatívkodni” is lehet. Közeledik a Karácsony, így alkalom is van rá, de különösebb alkalom nélkül is lehet alkotni. Például madáretetőt, szélforgót, őszi ajtódíszt stb. Ambrus még ehhez kicsi, de alig várom, hogy együtt alkossunk majd. Remélem majd kedve is lesz hozzá és élvezni fogja. Egyelőre faleveleket segített gyűjteni, meg tobozokat, gesztenyéket. Sőt, préselni is segített a faleveleket. Ő adogatta egyesével

  • Van még valamit, amit még nem próbáltunk, de olvastam valahol, hogy ezt is nagyon élvezik a gyerekek. Párnákból, takarókból akadálypályát kell építeni, ezen kell átküzdenie magát mindenkinek. Azt hiszem hamarosan kipróbáljuk, mert egyelőre nem jósolnak jobb időt.

Zakariás-Pipis Edit


Te Hogyan múlatod az időt gyermekeiddel rossz időben, hogy ne csak úgy elteljenek a napok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése