2009. december 3., csütörtök

Készülődés - letölthető Mikulás sablonnal!

Közeledik a Karácsony. Engem minden évben magával ragad a hangulat. Mindig készítek valamit. Asztaldíszt minden évben, ezen kívül hópelyheket az ablakba, ajtódíszt, fenyődíszeket stb. Mióta Ambrus megszületett kevesebb időm van a karácsonyi készülődésre, ezért gyorsan elkészíthető dolgokkal készülök.

Ilyen például ez a hóember, amihez fehér, narancssárga és piros papíron, ollón, ragasztón és fekete filcen vagy festéken kívül nincs is másra szükség. Alig 10 perc alatt elkészíthető és igen mutatós ajtó, vagy ablakdísz. Egy A/4-es fehér papírból kivágtam egy akkora kört, amekkorát kiad a papír (de ez igény szerint lehet kisebb, vagy A/3-s papírból nagyobb. A kör megformálására körző híján egy edényt használtam). Hozzá méretben illő nagyságú kalapot vágtam piros papírból, majd ráragasztottam. Az orrát narancssárga papírból vágtam a szemeit és száját filccel festettem. (Az orrát is festhetjük). És készen is van. Testet is készíthetünk hozzá. Ablakra cellux-szal, ajtóra cellux-szal, vagy kétoldalú ragasztóval rögzíthető.

Aki vásárolt már hengeren üres CD-t, vagy DVD-t, az tudja, hogy minden henger alján van egy korong, ami úgy néz ki, mint egy lemez, csak éppen átlátszó színtelen műanyagból van (ez védi meg az alsó lemezt a karcolódástól). Én ritkán dobok ki ilyen kincseket, „majd jó lesz ez még valamire” alapon. Így van néhány ilyen korongunk itthon, és eljött az ő idejük. Papíron megterveztem egy mikulás fejet, ami kör alakot ad, ráhelyeztem a korongot és üvegfestékkel megfestettem. Vékony cérnát ragasztva rá az ablakunkban fog lógni társaival.










Keresztfiamnak készítettem néhány éve ezt a Mikulás csomagot. A mikulást kartonra rajzoltam, majd kifestettem és a hátára ragasztottam a puttonyt, ami hungarocell doboz (hobbyboltban is kapható, de a fagyit sok helyen ilyenbe adják elvitelre), amit pirosra festettem, csak a peremét hagytam meg fehéren. Ebbe tettem a piros vászonból varrt zsákot. Puttonyt készíthetünk akár műanyag virágcserépből, vagy bármiből, amihez könnyen hozzájutunk. Akár kartonból is készíthetünk. Megfelelő méretű téglalap két végét összetűzzük, az aljára pedig egy karton korongot ragasztunk.


Szintén a keresztfiam kapta ezt a Mikulást is. Varrógép nélkül készült, minden részét kézzel varrtam. Először elkészítettem a kezeket és lábakat, melyeket vékonyan kitömtem és egy zsinórt varrtam rá, a zsinórok másik végét belevarrtam a piros vászonból készült zsák oldalaiba. A fejének narancssárga vászonból vágtam egy kört, az oldalába fércöltéssel cérnát fűztem, ezzel húztam össze, kitömtem és a test szélére varrtam. A fej összehúzott részét a sapka takarja. A sapka bojtja és széle, valamint a szakáll vatelinből van, de lehet akár vatta is.




Tavaly díszítette ez a mécses az asztalunkat. Alapja lehet bármilyen doboz, amelybe belehelyezünk egy alufóliával bevont karton lapot, melyet kevés liszt és víz keverékével (csiriz) ecsettel átkentem (kivéve a középen a kört, ez lesz a befagyott tó), majd sóval megszórtam. Maga a csiriz is fehér alapot ad, rajta a só pedig szikrázó hóként hat. A havas domb és a hóember só-liszt gyurma. A fenyőágakat, tobozokat még száradás előtt belenyomtam, majd mikor megszáradt beleragasztottam. Érdemes a lapra ráragasztani minden elemet, így nem mozdulnak el áthelyezéskor sem.
Só-liszt gyurma: só és liszt 1:1 arányban, kevés tapétaragasztó (elhagyható). Vízfestékkel, temperával vagy akrillal festhető. Ha akrillal festjük, szép fényes lesz.ű

Az idei asztaldíszünk faágakból készült. Ambrussal egyik sétánk alkalmával mohát és faágakat gyűjtöttünk. A faágakat ragasztópisztollyal ragasztottam össze, mohával töltöttem ki a réseket, tobozokat, fenyőágakat ragasztottam rá.

Só-liszt gyurmából készült ez a fenyő és a Mikulások. Apró ajándékok csomagolására ragasztottam kétoldalú ragasztóval.

Az őszi séták során gyűjtöttünk tobozokat. Ez a tobozangyalka gyorsan elkészíthető és igazán kedves fenyődísz, de akár ajándék, vagy ajándék kísérő is lehet. Nem kell más hozzá, mint toboz, fa-, papír- vagy hungarocell golyó, filc (vagy festék, attól függ, hogy milyen golyót használunk), 3-4 cm vastag szárnynak illő szalag, zsinór, babahaj, ragasztópisztoly, vagy más erős, gyorsan száradó ragasztó. ( A szárny készülhet papírból is, az angyalka haja pedig lehet akár rafia, akár fonal is.)
A golyóra megrajzoljuk az arcot, ráragasztjuk a zsinórt és a hajat, majd a kész fejet a toboz csúcsára. A szalag két oldalát egymással szemben ferdén bevágjuk, a közepébe fércelő öltéssel cérnát fűzünk, amivel összehúzzuk. Az elkészült szárnyat a tobozra ragasztjuk és kész is az angyalkánk.
Angyalkát készíthetünk hobbyboltban kapható pici cserépből is. Ekkor ez lesz a teste. A keze és lába zsinór.













Zakariás-Pipis Edit



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése