2010. február 21., vasárnap

2 gyerek, 1 blog, 1 bolt

Nemrégen barangoltam a neten, amikor elém került egy takaros kis webáruház, és a hozzá tartozó blog. Rácsodálkoztam, és örömmel konstatáltam, hogy én ismerem a házigazdát, legalábbis virtuálisan. Szentpyr, vagyis Szentpétery Rita, nem tétlenkedett otthon a kisgyerekei mellett sem. Blogot ír, kézimunkázik, és kézimunkás webáruházat üzemeltet.
 

Hogyan jött az ötlet, hogy kézimunkás webáruházat nyiss? Mi volt előbb? a hobbi, vagy az üzlet?
 
Panna születése után véletlenül rátaláltam a neten néhány, addig ismeretlen külföldi tervezésű mintára. Itthon mégcsak hasonlót sem láttam azelőtt és persze rögtön szerelembe estem. Kissé nehezen, de sikerült azért megvásárolnom őket, mert egy keresztszemes fórumon kis társaságra leltem, akik éppen közösen terveztek rendelni Amerikából. Csatlakoztam hozzájuk. Bár okom nem volt panaszra, de ez így nagyon körülményes és a postaköltséggel együtt elég drága is volt. Hát innen a gondolat, hogy bizony nagyon jó lenne ennél egyszerűbben hozzájutni ezekhez a különleges mintákhoz és kézimunka kellékekhez itt Magyarországon is.
 
Mi alapján választod ki a kínálatban szereplő árukat?
 
Ó egyszerű dolgom van, hiszen én magam vagyok a célközönség:), vagyis amit én magam szívesen látnék egy ilyen típusú boltban, többé-kevésbé az van a boltom kínálatában.
 
2 gyönyörű gyermeked van. Hogyan tudsz mellettük dolgozni, és a hobbidnak is időt szentelni? Hogyan osztod be a napjaidat?
 
Ez most egy kicsit zűrös, mert innen-onnan csípem el az időt a "munkámhoz", főleg esténként, miután lefektettem őket. Ha éppen nem kell a megrendelésekkel foglalkoznom, akkor az este a hímzős időm is. De amikor beérkezik egy-egy nagyobb szállítmányom, akkor bizony kicsit megcsúszom a háztartással. Azt remélem, ahogy nő az aprónép, úgy egyre inkább lesz egy fix időszak a napomból, amit intenzíven a bolt ügyeivel tölthetek. Annál is inkább, mert nagyon sok tervem van, amihez semmi másra nem lenne szükségem, mint időre és még több időre.
 
 
Milyen terveid vannak az üzlettel kapcsolatban?
 
Hát igen, még rengeteg olyan dolog van, amit szívesen látnék egy ilyen profilú webáruház virtuális polcain. Bár nagy tisztelője, sőt rajongója vagyok én magam is jó néhány külföldi tervezőnek, de meggyőződésem, hogy nem kellene sokat keresgélni a magyar illusztrátorok között és izgalmas dolgokra lennénk képesek. A webáruházat is bőven lehetne fejleszteni, kényelmesebbé, "okosabbá" tenni, de ez a jövő zenéje egyenlőre.
 
A hímzésen kívül szép horgolásokat is láthattam tőled, milyen kézimunkát próbálnál még ki? Mire vágysz még?
 
Már nem merek semmire sem vágyni új kézimunka technikák terén, hiszen most is csak belekapok ebbe-abba és bevallom egy harmadik baba a legfontosabb vágyunk, tehát marad az álmodozás a nyugodt nyugdíjasévekről, amikor is profi módon varrok, talán nemezelek és persze a horgolás minden csínyja-bínyja is a kisujjamban van! :)
 
Hogyan tervezed a jövőt? Visszamész korábbi munkahelyedre, vagy később is főállásban ezt szeretnéd csinálni?
 
Én az a típusú nő vagyok, aki az anyaságot a lehető legnagyobbra becsüli. Úgy érzem, hogy ennél fontosabbat, értelmesebbet, értékesebbet nem tehetek, mint hogy a családomat terelgetem, vigyázom. Persze az évek múlásával a hangsúlyok áttevődnek és a gyerekeknek kevésbé lesz szükségük minden időmre. És igen, most úgy gondolom, hogy jó lenne megvalósítani a  Szentpyr-be beleálmodott távlatokat, nem csak a saját, de remélem mások örömére is.
 
Nézzetek be Szentpyr-hez, gyönyörködjetek, vagy akár válogassatok kedvetekre:

http://szentpyr.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése